تاعروج
تاعروج

تاعروج

واجبات نماز


 

بچه ها وقتی خونه ای رومی سازند اول کاری که انجام میدن

 اینه که ستون برای اون میذارند

در اصل هرچیزی پایه وستون داره نماز هم مثل همه چیزها ستون داره

 که از واجبات نماز همهستند   

واجبات نماز11چیز است

 اول: نیت 

دوم :قیام یعنى ایستادن 

سوم: تکبیرة الاحرام یعنى گفتن اللّه اکـبر در اول نماز

چهارم: رکوع 

پنجم: سجود

ششم: قرائت

هفتم :ذکر

هشتم :تشهد

نهم: سلام 

دهم :ترتیب

یازدهم: موالات یعنى پى در پى بودن اجزاء نماز


بعضى ازاین  واجبات رکن هستند، یعنى اگر انسان آنها را بجا نیاورد، یا تعداد آن را درنماز

اضافه وکم کند، چه عمدأ باشد یا سهوآ در هر دو صورت نماز باطل استاین ستونها که

به ارکان نماز معروف شده اند به شرح زیر هستند

اول-نیت

دوم-قیام

سوم-تکبیرة الاحرام

چهارم-رکوع

پنجم-سجود (دو سجده)

اینها ارکان نماز هستند که هر یکی از آنها اگر در نمازانجام نشود نماز باطل میشود


بعضی از واجبات هم هستند که اگر آنهارا اشتباهی بجا نیاوریم نماز باطل نمی شود

وبه آنها غیر ارکان می گویندوتعداد آنها 6 عدد است

 غیر ارکان نماز

اول-قرائت

دوم-ذکر

سوم-تشهد

چهارم-سلام

پنجم-ترتیب

ششم-موالات

نظرات 1 + ارسال نظر
reza دوشنبه 11 فروردین 1393 ساعت 22:32 http://www.wikilinkes.ir/page/help

سلام
دوست خوبم با عرض تسلیت بابت دهه ی دوم ایام فاطمیه
ممنون از مطلبتون،در صورتی که مایل شدید لینک این پستتونو تو سایتم ثبت کن،تا بازدیدکنندگان سایت من وارد وبلاگت بشن و از مطلبت استفاده کنند.
شما هم به جمع وبلاگنویسانی بپیوندید که با ما هستند از بلاگ اسکای،رز بلاگ،بلاگفا،میهن بلاگ ،بیان و پرشین بلاگ...
همچنین در سایت من میتونی بانک ایمیل وبلگنویسانو ... را رایگان دانلود کنی و در تبلیغاتتون ازش استفاده کنی
و هم اینکه اگر به یادگیری زبان اهمیت میدی میتونی کدینگ و تصویرسازی لغات را در سایت من رایگان دانلود کنی و فقط با یکبار خوندن اونهارو به ذهن بسپاری!!!
من پیشنهاد میکنم حداقل یکباراز سایت من دیدن کنید
70%مطالب وبلاگهای امروز را یکجا میتونی در سایت من ببینی و ازشون استفاده کنی
www.wikilinkes.ir/page/help
info@wikilinkes.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.